DuoDec d.o.o.

Metro stanice Almali i Abaja - Kazakhstan

Konsalting i projektovanje 

   
OPŠTI PODACI
Lokacija - Almati, bivša prestonica, najveći grad Republike Kazakhstan,
324.8km2, 1.4 miliona stanovnika
Radovi se izvode na prvoj od planirane tri linije metroa
image001 image004

    • dužina trase prve linije je 8.56 km                                                                                       
    • 7 stanica, sve podzemne
    • građenje je započeto 1988. godine, privremeno obustavljeno 1994. godine
    • nastavljeno 2005. godine sa planiranim rokom završetka krajem 2010. godine
    • 3 tipa stanica
    • prva i poslednja stanica rađene su u otvorenom iskopu
    • sve ostale stanice rađene primenom NATM
    • stanice po redosledu pružanja: 
Raimbek (TIP 1),
     Žibek Žoli (TIP2),
        Almali (TIP2),
           Abaja (TIP3),
              Bajkonur (TIP3),
                 Tulpar (TIP3),
                     Alatau(TIP1)
 image006
    • prvobitni projekat prve linije metroa izradili su moskovski institut             "Metrogiprotrans" i institut "Lenmetrogiprotrans" iz St. Peterburga
    • projektom je predviđena gradnja klasičnom ("rudarskom") metodom
    • 2004. god prelazi se na NATM (Nova Austrijska Tunelska Metoda)
    • 2005. god renomirana austrijska firma "Beton und Monierbau" izrađuje projekat stanice "Žibek Žoli" po novoj tehnologiji
    • iste godine lokalna kompanija započinje izgradnju
    • radove su pratili česti zastoji i havarije prouzrokovani nestručnom radnom snagom i nepoznavanjem tehnologije gradnje
    • da bi obezbedio kvalitetnu i efikasnu izgradnju ostalih stanica, investitor donosi odluku o angažovanju kompanije iz inostranstva
    • kompaniji "Energoprojekt Niskogradnja" poverena je izgradnja sledeće po redu stanice - "Almali"
    • nikakav projekat stanice "Almali" nije postojao, investitor jedino omogućava uvid u projekat stanice "Žibek Žoli"
    • "Energoprojekt Niskogradnja" traži konsultantsku firmu sa iskustvom u projektovanju podzemnih konstrukcija primenom NATM tehnlogije radi izrade projektne dokumentacije za izgradnju stanice "Almali"
    • na osnovu iskustva i referenci u projektovanju objekata sličnog tipa, "Energoprojekt Niskogradnja" angažuje firmu "DuoDEC"
    • nakon uvida u projekat stanice "Žibek Žoli" i projektni zadatak stanice "Almali" zaključeno je da su stanice istog tipa ali ih karakteriše nekoliko bitnih razlika
    • stanice "Žibek Žoli" i "Almali" razlikuju se po: 
      • geomehaničkim karakteristikama tla
      • dubinama na kojima se nalaze
      • dispozicionim detaljima
    • firma "DuoDEC" je uradila statički proračun koji je pokazao da se projekat stanice "Žibek Žoli" može iskoristiti uz neophodne izmene i dopune.
    • urađeni su i statički proračuni za nekoliko varijanti tehnologija izvođenja na osnovu kojih je odabrana najoptimalnija u smislu efikasnosti, ekonomičnosti i bezbednosti izvođenja
    • pored statičkih proračuna, firma "DuoDEC" uradila je i kompletan izvođački projekat koji sadrži sledeće pozicije:
      • tehnologiju iskopa, izrade primarne i sekundarne obloge i hidroizolacije
      • planove armature primarne i sekundarne obloge, radioničke crteže remenata primarne obloge sa pripadajućim detaljima
      • razradu detalja tunelske oplate

 

image008

image009

image012

image013 image015 image017

STANICA ALMALI

image022 image019
    • Dno iskopa se nalazi 37 metara ispod površine terena 
    • Jako nepovoljne geotehničke karakteristike
    • Zona 9. stepena seizmičke aktivnosti.
    • Stanica se sastoji od staničnog dela, prilaznog hodnika i tehničkih prostorija
    • Stanični deo se sastoji od 3 tunelske cevi, od toga 2 bočne cevi za prolaz voza  sa peronskim pločama, dužine 115 m svaka, i srednje cevi za prilaz putnika dužine 104 m. Tokom gradnje, tunelske cevi su međusobno nezavisne a nakon završetka izgradnje spajaju se poprečnim prolazima na osovinskom rastojanju od 10 m.
    • Prilazni hodnik se nalazi u produžetku srednje stanične cevi, dužine je 45 m i od njega vodi bočni hodnik ka kosom tunelu gde se nalazi eskalator za prilaz putnika.
    • Tehničke prostorije se nalaze u nastavku prilaznog hodnika i ukupne su dužine 45 m. Poprečni presek prilaznog hodnika i tehničkih prostorija je identičan ali se razlikuje od poprečnog preseka tunelskih cevi stanice
    • Svaka cev je rađena nezavisno, primenom Nove Austrijske Tunelske Metode, koja se sastoji iz sledećih faza:
      • pobijanje zaštitnog krova od čeličnih cevi O144/6 mm
      • iskop
      • izrada primarne obloge od armiranog torkret betona i čeličnih lučnih remenata
      • postavljanje hidroizolacije
      • izrada sekundarne obloge od armiranog betona
    • Iskopano je 37188 m3  tla
    • Ugradjeno je:
      • 6850 m3  torkret betona
      • 12840 m3  betona
      • 1604 t armature
      • 14428 m2  hidroizolacije
image024image035image037
    • Nakon kvalitetno izvedenih radova na stanici "Almali", "Energoprojekt Niskogradnja" dobija posao na izgradnji naredne stanice u nizu, stanice "Abaja"

    • od projektne dokumentacije investitor jedino obezbeđuje projekat sekundarne obloge stanice "Tulpar" koja po tipu odgovara stanici "Abaja"

    • nedostaje projektna dokumentacija za  tehnologiju radova i primarnu oblogu

    • ne postoje ni projekati tehnologije i primarne obloge stanica koje po tipu odgovaraju stanici "Abaja"

    • image041

    image039

     

    • Tim koji pobeđuje ne treba menjati - za izradu projektne dokumentacije ponovo se angažuje firma "DuoDEC"

    • firma "DuoDEC" izrađuje preliminarni statički proračun na osnovu kojeg su usvojene dimenzije primarne pograde i geometrija iskopa

    • urađeni su brojni dodatni proračuni koji su omogućili izbor najoptimalnije tehnologije izvođenja radova sa aspekta efikasnosti, ekonomičnosti i bezbednosti

    • osim statičkog proračuna, firma "DuoDEC" izrađuje i kompletan izvođački projekat koji u sebi sadrži: 

        • tehnologiju iskopa, izrade primarne i sekundarne obloge i hidroizolacije
        • planove armature primarne i sekundarne obloge
        • razradu detalja tunelske oplate

    STANICA ABAJA

    • image046

    image043

      • Dno iskopa se nalazi na 72 metara ispod površine terena
      • Jako nepovoljne geotehničke karakteristike
      • Zona 9. stepena seizmičke aktivnosti
      • Stanica se sastoji iz staničnog dela, prilaznog hodnika i tehničkih prostorija
      • Stanični deo se sastoji iz 3 tunelske cevi, od toga 2 bočne cevi za prolaz voza  sa peronskim pločama i srednje cevi za prilaz putnika dužine 108 metara svaka.
      • Površina stanične platforme 1495 m
      • Prilazni hodnik se nalazi u produžetku srednje stanične cevi, dužine je 45 m i od njega vodi bočni hodnik ka kosom tunelu gde se nalazi eskalator za prilaz putnika.
      • Tehničke prostorije se nalaze u nastavku prilaznog hodnika i ukupne su dužine 45 m. Poprečni presek prilaznog hodnika i tehničkih prostorija je identičan ali se razlikuje od poprečnog preseka tunelskih cevi stanice.
      • Stanica je građena primenom Nove Austrijske Metode, koja se sastoji iz sledećih faza:
        • pobijanje zaštitnog krova od čeličnih cevi O114/7 mm
        • iskop
        • izrada primarne obloge od armiranog torkret betona i čeličnih lučnih remenata
        • postavljanje hidroizolacije
        • izrada sekundarne obloge od armiranog betona
      •  Iskopano je 31294 m3  tla
      •  Ugradjeno je:
        •  5406 m3  torkret betona
        • 11106 m3  betona
        • 1788 t armature
        • 11156 m2  hidroizolacije

     
    image048

    image052

    image050

     

     

     

     
    Naslovna Reference Metro stanice Almali i Abaja - Kazakhstan